رخداد بازار
  • خانه
  • اقتصاد
  • بازار
  • صنعت
  • بورس
  • قطعه سازی
9 مرداد 1404
صفحه نخستاخبار قطعه سازان >> قطعه سازان پ صنعت قطعه سازی؛ نیازمند تزریق مستقیم ۲۰ همت نقدینگی فوری

گفتگو

  • تولید انبوه قطعات تزیینی داخلی و بیرونی خودروهای مدرن در ایران‌خودرو

    تولید انبوه قطعات تزیینی داخلی و بیرونی خودروهای مدرن در ایران‌خودرو

  • «دنا جوانان» مرداد امسال روانه بازار می‌شود

    «دنا جوانان» مرداد امسال روانه بازار می‌شود

  • اعتیاد به بازی های رایانه ای و انزوای کودکان

    اعتیاد به بازی های رایانه ای و انزوای کودکان

  • سازمان های شهرداری مجاز به دخالت در حوزه سرمایه گذاری نیستند

    سازمان های شهرداری مجاز به دخالت در حوزه سرمایه گذاری نیستند

  • یک هزار و ۷۲۸ فرصت شغلی برای مددجویان البرز ایجاد شد

    یک هزار و ۷۲۸ فرصت شغلی برای مددجویان البرز ایجاد شد

  •  توسعه شهرک صنعتی اشتهارد به سمت محدوده شهری آسیب زا است

    توسعه شهرک صنعتی اشتهارد به سمت محدوده شهری آسیب زا است

  • ذخیره خون بند ناف به حفظ جمعیت کمک می کند

    ذخیره خون بند ناف به حفظ جمعیت کمک می کند

  • اصلاح هزینه مکالمه تلفن ثابت البرز برای بهبود زیر ساخت ها است

    اصلاح هزینه مکالمه تلفن ثابت البرز برای بهبود زیر ساخت ها است

  • فرصت خدمت به مردم را از دست نمی‌دهیم

    فرصت خدمت به مردم را از دست نمی‌دهیم

  • انتقاد عضو شورای شهر از سازمان سیما منظر شهرداری کرج

    انتقاد عضو شورای شهر از سازمان سیما منظر شهرداری کرج

دیدگاه

  • بی‌اعتمادی و کم‌اعتمادی؛ مهمترین مانع مسیر سرمایه‌گذاری

    بی‌اعتمادی و کم‌اعتمادی؛ مهمترین مانع مسیر سرمایه‌گذاری

  • ۴ اتفاق مهم در صنعت خودرو در گرو ۲ تصمیم حاکمیت

    ۴ اتفاق مهم در صنعت خودرو در گرو ۲ تصمیم حاکمیت

  • بیش از ۴ هکتار جنگل‌کاری در کرج

    بیش از ۴ هکتار جنگل‌کاری در کرج

  • ایستگاه جدید متروی کرج به بهره‌برداری رسید

    ایستگاه جدید متروی کرج به بهره‌برداری رسید

  • بزرگراه شمالی ظرف ۲ ماه آتی زیر بار ترافیک می‌رود

  • ۴۰۰ فعال خانه محلات قرارگاه اجتماعی البرز به کربلا می‌روند

    ۴۰۰ فعال خانه محلات قرارگاه اجتماعی البرز به کربلا می‌روند

  • لزوم پیوست فرهنگی و اجتماعی در پروژه متروی کرج

    لزوم پیوست فرهنگی و اجتماعی در پروژه متروی کرج

  • پای درد دل اصحاب رسانه البرز

    پای درد دل اصحاب رسانه البرز

  • کربلا آیه شگفت خداست

    کربلا آیه شگفت خداست

قطعه سازان >> قطعه سازان پ صنعت قطعه سازی؛ نیازمند تزریق مستقیم ۲۰ همت نقدینگی فوری

 قطعه سازان >> قطعه سازان پ صنعت قطعه سازی؛ نیازمند تزریق مستقیم ۲۰ همت نقدینگی فوری

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در نشست خبری این انجمن که با حضور خبرنگاران برگزار شد، بر فوریت تزریق مستقیم و بی واسطه ۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به صنعت قطعه سازی تاکید کرد.

به گزارش رخدادبازار به نقل از خبرخودرو، آرش محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با بیان اینکه شرایط در صنعت خودرو و قطعه سازی به نحوی است که با منابع و امکانات محدود در اختیار حاکمیت و عدم توجه مسئولین کشور به صنایع خاص توان ادامه کار وجود ندارد، عنوان کرد: این در حالی است که با هزینه کم و توجه ویژه مسئولین می‌توان از خسارات جبران ناپذیر در این صنعت جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه صنعت خودرو لوکوموتیو ۶۴ صنعت وابسته به خود است و بحران در خودروسازی به تدریج صنایع وابسته به این صنعت را دچار بحران خواهد کرد، افزود: به طور مثالافزایش عرضه مواد اولیه نسبت به نیاز بازار موجب کاهش قیمت نسبی و کاذب قیمت مواد اولیه در بازار آزاد شده و حتی شرکت‌های تولیدکننده مادر و تامین کنندگان اصلی مواد اولیه حاضرند تولیدات خود را ارزان‌تر از مواد اولیه وارداتی به بازارعرضه کنند، اما قطعه سازان به دلیل کمبود نقدینگی و گردش مالی عملیاتی با انباشت مواد اولیه در واحد‌های خود مواجه هستند و این خبر خوبی برای صنعت خودرو و قطعه سازی کشور نیست.

صنعت قطعه سازی؛ نیازمند تزریق مستقیم ۲۰ همت نقدینگی فوری

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با استناد به صورت‌های مالی حسابرسی نشده خودروسازان منتهی به سال ۱۴۰۳ تشریح کرد: تا پایان سال گذشته مجموعفروش دو خودروساز بزرگ ۱۱۹ همت، هزینه مالی پرداختی ۴۶ همت، سرمایه ثبتی با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها ۴۱۹ همت، زیان انباشته دو خودروساز بزرگ ۲۶۸ همت بوده است.

محبی نژاد همچنین مجموع بدهی جاری دو خودروساز بزرگ به زنجیره تامین را ۵۷۵ همت و کل بدهی دو خودروساز بزرگ ۶۲۳ همت عنوان و بیان کرد: این آمار و ارقام که از کاهش اختلاف بین بدهی جاری و مجموع بدهی دو خودروساز بزرگ به قطعه سازان حکایت دارد، نشان می‌دهد عدم سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات بلندمدت به صنایع خودرو و قطعه سازی مانع توسعه زیرساخت‌ها و عقب ماندگی این دو صنعت از دانش فنی و تجهیزات روز دنیا شده است. هر چند که این جاماندگی به این دلیل است که قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۴ سه میلیون دستگاه خودرو تولید کنیم.

وی تصریح کرد: با این وجود صنعت قطعه سازی کشور ظرفیت تولید دو میلیون دستگاه خودرو و صنعت خودروسازی توانایی تولید ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه را دارد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در ادامه اظهارات خود به صورت‌های مالی حسابرسی نشده خودروسازان منتهی به تیرماه ۱۴۰۴ اشاره کرد و اظهار داشت:بر اساس تازه‌ترین برآورد‌ها زیان انباشته دو خودروساز بزرگ به ۲۸۰ همت، شکاف بازار ۶۰۰ همت، آینده فروشی خودروسازان در قالب اوراق گام، چک‌های خرید دین و ... ۱۰۰ همت، مطالبات تعیین تکلیف نشده زنجیره تامین از خودروسازان که بخش زیادی از آن مربوط به خودروسازان خصوصی است ۱۵۰ همت و مطالبات معوق سررسید گذشته تعیین تکلیف نشده قطعه سازان به ۵۵ همت رسیده است که بین ۱۰ تا ۱۵ همت آن مربوط به خودروسازان بخش خصوصی است و این نشان می‌دهد شرکت‌های خودروساز خصوصی نیز در شرایط فعلی توانایی پرداخت مطالبات زنجیره تامین را ندارند.

محبی نژاد اضافه کرد: نکته جالب‌تر اینکه چک‌های خودروسازان، حتی خودروسازان خصوصی‌نیز در حال برگشت است و همان طور که اشاره شد امروز بدهی جاری دو خودروساز بزرگ به زنجیره تامین به ۶۰۰ همت رسیده است. در حالی که اگر شکاف بازار نبود خودروسازان بدهی جاری به قطعه سازان نداشتند.

صنعت قطعه سازی؛ نیازمند تزریق مستقیم ۲۰ همت نقدینگی فوری

وی با اشاره به کاهش ۴۰ درصد تولید خودرو‌های سواری در خرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان کرد: اگرچه تولید تجمیعی خودروسازان در خرداد ماه وضعیت بدی نداشته، اما روند تولید در صنعت خودرو کاهشی بوده و ثبات خاصی ندارد. ضمن اینکه بار اصلی تیراژ تولید به دوش ایران خودرو است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با تاکید بر اینکه حاکمیت با توجه به کاهش قدرت خرید مردم باید تدابیر جدی در رابطه با قیمت گذاری خودرو اتخاذ کند، تصریح کرد: واقعیت این است همه مردم قادر به خرید خودرو با قیمت کارخانه‌ای نیستند، چراکه ۵۰ درصد خودرو‌های عرضه شده در طرح‌های فروش خودرو به مادران دارای بیش از دو فرزند، ۲۰ درصد به صاحبان خودرو‌های فرسوده و ۳۰ درصد به افراد عادی بالای ۱۸ سال دارای گواهینامه و فاقد پلاک فعال اختصاص دارد و تنها این افراد هستند که می‌توانند از رانت ناشی از اختلافقیمت کارخانه و بازار خودرو استفاده کنند.

محبی نژاد در ادامه به فاکتور‌هایی از فروش خودرو‌های تولید داخل استناد کرد و اذعان داشت: خودرویی که قیمت کارخانه‌ای آن ۶۴۸ میلیون تومان است، مصرف‌کننده مجبور به خرید آن با مبلغ یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان از بازار آزاد شده است که از این اختلاف ۶۰ درصدی،۴۰ درصد به جیب دلالان رفته و ۲۰ درصد صرف هزینه‌های بیمه، مالیات و عوارض شده است.

وی در تشریح اثرات جنگ اخیر بر صنعت خودرو و قطعه سازی اظهار داشت: انجمن‌هایقطعه‌سازی از همان ابتدای جنگ ۱۲ روزه نشست مشترکی را با وزیر صمت برگزار و به وزیراعلام کردیم که زنجیره تامین نیازمند تزریق فوری ۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی است، چراکه در غیر این‌صورت، تیراژ تولید روز به روز نزولی شده و تبعاتی، چون ریزش نیرویانسانی، کاهش تیراژ تولید و افزایش مجدد شکاف بازار را به دنبال خواهد داشت.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با اشاره به تدوین و ابلاغ بسته حمایت از تولید از سوی وزارت صمت افزود: ازاین بسته حمایتی ۳۴ بندیتقریباً هیچکدام از بند‌هایی که بار مالی برای صنعت داشت، اجرایی نشده است و تنها بند ١ آن باقی مانده که آن هم به چند صنعت خاص مربوط می‌شود.

محبی‌نژاد نسبت به تعدیل نیرو در صنعت قطعه‌سازی هشدار داد و تصریح کرد: اگر نقدینگی به صنعت قطعه سازی تزریق نشود و تکلیف بدهی‌های دولت، بیمه و دارایی مشخص نشود، تعدیل نیرو در این صنعت قطعی خواهد بود.

وی تزریق مستقیم و بی واسطه ۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی را از درخواست‌های جدیصنعت قطعه سازی دانست و تاکید کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد، مشخص نیست چه مقدار از اعتبارات تخصیص‌یافته به خودروساز باید به قطعه‌ساز برسد. از این رو برای خروج از این بحران نیازمند تزریق فوری و بدون واسطه ۲۰ هزار میلیارد تومان پول نقد هستیم.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور فریز سه‌ماهه بدهی‌هایدولتی برای تنفس صنعت را از دیگر درخواست‌های قطعه سازان برشمرد و افزود: اگر دولت اصل بدهی صنعت قطعه‌سازی به نهادهایی، چون مالیات و تامین اجتماعی را به مدت سه ماه فریزکند می‌توانیم نقدینگی خود را مدیریت کنیم.

قطعه سازان >> قطعه سازان پ صنعت قطعه سازی؛ نیازمند تزریق مستقیم ۲۰ همت نقدینگی فوری.
کد : 379
گروه : اقتصادیصنعتخودرو
تاریخ : 27 تیر 1404
پرینت
کپی لینک کوتاه

برچسب ها

دیدگاه

تازه ها

  • تاکسی هوایی در فرودگاه بین‌المللی پیام به طور رسمی افتتاح شد

  • بهره‌برداری از رادار تمام ایرانی در آبادان

  • عملکرد ۶ ماهه سایپا/ کاهش معوقات و تعهدات بانکی

  • دسترسی بیش از ۲۰ بانک روسیه به سوئیفت قطع می‌شود

  • نشانه‌های بهبود ایران‌خودرو در کم‌تر از یک سال ظاهر می‌شود

  • «سرمایه‌گذاری برای تولید» عامل اصلی تحقق رشد ۸ درصدی است

  • تعرفه واردات تلفن همراه در سال ۱۴۰۴ مشخص شد + جدول

  • حل ۹۰ درصد مشکلات صنعت خودرو در گرو عدم دخالت دولت در مدیریت و قیمت‌گذاری است

  • پازوکی معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو شد

  • پگاه، یکی از ستون های اصلی خلق ارزش برای بازنشستگان کشوری است

آرشیو اخبار

پر بازدیدترین

  • هفته
  • ماه
  • سال
  • قطعه سازان >> قطعه سازان پ صنعت قطعه سازی؛ نیازمند تزریق مستقیم ۲۰ همت نقدینگی فوری

  • کف قیمتی دلار شکسته شد

  • برای تحقق برنامه‌های پیشنهادی وزارت صمت با نمایندگان مجلس تعامل و هماهنگی خواهم داشت

  • همتی: فراریان از پرداخت مالیات، به شایعات دامن می‌زنند

  • خصوصی سازی تنها راه نجات صنعت خودرو است

  • تحقق دولت هوشمند منتج به کاهش تخلفات می‌شود

  • لاتاری ۳۰همتی خودرو

  • احضار وزیر اسبق صمت در پرونده چای دبش

  • ۴ اتفاق مهم در صنعت خودرو در گرو ۲ تصمیم حاکمیت

  • کاهش تعرفه‌های خودروهای برقی چین

  • رایزنی برای عرضه خودروهای داخلی و خارجی در بورس کالا

  • بهره‌برداری از کارخانه کلاف سرمد ابرکوه با سرمایه‌گذاری چادرملو

  • نادیده گرفته شدن حق رای 25 هزار و 747 بازنشسته کشوری در مجمع بیمه ملت

  • تعدیل نرخ‌های ارز؛ چرا؟

  • ۸ هزار خودروی وارداتی در دور جدید عرضه می‌شود

  • پگاه، یکی از ستون های اصلی خلق ارزش برای بازنشستگان کشوری است

  • پازوکی معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو شد

  • تیتر اخبار
  • نقشه سایت
  • آر اس اس
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه رخداد بازار می باشد.
طراحی سایت، برنامه نویسی و پشتیبانی : ارتباط رسانه